بیومکانیک ساده
بیومکانیک ساده

بیومکانیک ساده

19/0 - بررسی بیومکانیک جرمشناسی: چگونه رخ داد؟

در این فصل

  • جمع‌آوری اطلاعات لازم
  • تعیین اینکه فرد چگونه آسیب دیده است
  • ارزیابی نسخه‌های متضاد از اتفاقات رخ داده

بیومکانیکِ جرم شناسانه از اصول بیومکانیک، برای پاسخگویی به سوالاتی که در حوزه قانونِ کیفری و دیوانی مطرح می‌شوند، استفاده می‌کند. پاسخ ها، پیامدهای قانونی دارند. در یک پرونده کیفری، مانند یک تحقیق درباره یک حمله یا قتل، تجزیه و تحلیل، برای توصیفِ وضعیتِ مربوط به عملِ جنایتِ مزعوم و برای توضیح اینکه چگونه رخ داده، استفاده می‌شود. این سوال که آیا فرد متهم، قادر به انجامِ فیزیکیِ عمل بوده یا خیرهم معمولاً بررسی می‌شود. در یک پرونده دیوانی، هدف، توصیف علت آسیب‌های ایجادشده در یک حادثه است. یک اختلاف، در مورد اینکه چگونه آسیب‌ها وارد شده‌اند، باید حل شود و تجزیه و تحلیل، برای تصمیم‌گیری در مورد اینکه اِشکال ازطراحی یا روش‌ها بوده یا نه، تا مدعی علیه (متهم) رو مسئول و موظف به جبرانِ خسارت به خواهان (متهم کننده) کنه، استفاده می‌شود.

بیومکانیک جرم شناسانه، بخشی از تشخیص، درمان یا مدیریت پزشکیِ آسیب‌ها نیست - این مسئولیت جامعه پزشکی است. بیومکانیک جرم شناسانه، تصمیم به مسئولیت پذیری نمی‌گیرد و وارد مسایلی مثل قانونی بودنِ یه عمل نمیشه - اونها مسوولیتهای روند قانونی ن. به جاش، نتیجه یک تجزیه و تحلیل جرم شناسانه، یک جور نظر حرفه‌ای، در مورد اتفاقیه که رخ داده، و نظریه‌ای است که توسط اصول بیومکانیک پشتیبانی می‌شود.

در این فصل، من به‌صورت خلاصه، مراحل مربوط به یک تجزیه و تحلیل جرم شناسانه را توضیح میدم و مثال‌هایی از اِعمالِ تجزیه و تحلیل، ارائه میکنم. این فصل، فقط یک مرور مختصر از یک زمینهِ رو به رشد است - کتاب‌های کاملی در این زمینه نوشته شده‌اند. اگر علاقه‌مندید که بیشتر بدانید، کتاب "مکانیک جرم شناسانه Forensic Biomechanics"، نوشته Jules Kieser، Michael Taylor و Debra Carr (از Wiley) را بررسی کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد