بیومکانیک ساده
بیومکانیک ساده

بیومکانیک ساده

20/0 - منابع آنلاین برای بیومکانیک

 در این فصل: 

  • پیدا کردن منابع برای کسب اطلاعات بیشتر
  • اجازه دادن به کنجکاوی‌تان برای هدایت شما
این بلاگ یک منبع عالی در زمینه بیومکانیکه (اگر به خودم بگم)، اما وقتی این بلاگ را تمام می‌کنید، مطالعه در مورد بیومکانیک را متوقف نکنید! یک گنجینه اطلاعاتِ آنلاین وجود دارد. در این فصل، شما را با برخی از وب‌سایت‌های مورد علاقه‌ام آشنا می‌کنم.
  
The Exploratorium
www.exploratorium.com/explore/staff_picks/sports_science
ایکسپلوراتوریوم یک موزه علمی "کاربردی" در سان فرانسیسکو و یک مکان عالی برای بازدیده، اگر به صورت اتفاقی در نزدیکی آن زندگی می‌کنید یا در حال سفر به این شهر خلیجی هستید. بخش علوم ورزشی وب‌سایت ایکسپلوراتوریوم شامل صفحات تعاملی برای توضیح و نمایش بیومکانیک فعالیت‌های مختلف، از جمله دوچرخه‌سواری، اسکیت‌بورد، بیسبال و هاکی ه. حتماً لینک‌های دیگر این وب‌سایت را ببینید — آن‌ها همه جذاب هستند، از جمله چندین لینک در مورد بدن انسان.

The Physics Classroom
www.physicsclassroom.com
این وب‌سایت بسیار محبوب دانشجویان دروس بیومکانیک منه. این وب‌سایت به عنوان یک منبع آموزش فیزیک، از جمله مکانیک، در سطح مقدماتی ایجاد شده. این سایت شامل چند ویژگی است که آن را یک ابزار ارزشمند برای یادگیری کینماتیک (موقعیت، سرعت، جابجایی و شتاب)؛ نیرو، قوانین نیوتن؛ و کار، انرژی و قدرت می‌کند.

لینک آموزش فیزیک Physics Tutorial، شما را به تک-درس‌هایی هدایت می‌کند که مفاهیم اصلی را توضیح و تصاویر بسیار مفیدی را ارائه می‌دهند. بخش "بررسی فهمتان را چک کنید Check Your Understanding" در انتهای هر درس، شامل سوالات مروری با راه‌حل‌های گام به گام است.
لینک "ذهن‌ها روی فیزیک Mins On Physics" شما را به مجموعه‌ای از سوالات چندگزینه‌ایِ مرتبط با مفاهیم مختلف هدایت می‌کند. شما بازخورد فوری درست/اشتباه را در مورد پاسخ‌تان دریافت می‌کنید و اگر یک سوال را اشتباه پاسخ دهید، بعداً یک سوال مشابه ظاهر می‌شود. اگر تعداد زیادی سوال را در یک موضوع اشتباه بزنید، به بخش کمک مربوط به موضوع ارجاع داده می‌شوید.
لینک "دفترچه محاسبات Calculator Pad" شما را به مسایل ۲۵ تا ۳۵ کلمه‌ای در هر یک از مفاهیم مختلف هدایت می‌کند. شما می‌توانید پاسخ‌های خود را بررسی کنید و اگر بخواهید، به فایل صوتی برای شنیدن توضیحات نحوه حل مسأله گوش کنید.
در نهایت، بر روی لینک "جلسه بازبینی Review Session" کلیک کنید تا به سوالات بازبینی در مورد مفاهیم مختلف هدایت شوید. شما می‌توانید مفهوم مورد نظر خود را انتخاب کنید. سوالات بازبینی بر روی یک صفحه ارائه می‌شوند و سوالات به پاسخ‌ها، توضیحات و راه حل‌ها لینک شده‌اند.

Coaches Info 
www.coachesinfo.com
این وب‌سایت، اطلاعات و آموزشهایی را برای ورزشکاران، مربیان، والدین و معلمان فراهم می‌کند. مواد آموزشی موجود، معمولاً شامل تمرکز بر بیومکانیک انجام یه فعالیت است. دو لینک مورد علاقه‌ام به شرح زیر است:
  • ورزش‌های قابل انتخاب Sports to Choose From: ماوس خود را بر روی این مورد منو حرکت دهید تا مجموعه‌ای از ورزش‌ها، از جمله شنا، غواصی، گلف، ژیمناستیک، تنیس، دویدن و پرش، بسکتبال و تریاتلون را مشاهده کنید. در هر ورزش، لینک‌های اضافی به مقالات "چگونه how to" کوتاه و آسان-خوان، نوشته شده توسط متخصص هر فعالیت، وجود دارد. بیشتر این مقالات شامل بخشی از بیومکانیک هستند، خواسته حرکت پاها در هنگام پانت در راگبی باشه، یا نیروها در هنگام والتِ ژیمناستیک، یا عمل بازو در حین سرو پرشی والیبال.
  • اخبار  کارخانه‌های دانش News from the Knowledge Factories: برای یافتن لینک‌های اخبار از مراکز تحقیقات ورزشی مختلف (کارخانه‌های دانشی که در عنوان اشاره شده است)، بر روی این مورد منو کلیک کنید. موارد موجود به طور مداوم به روزرسانی می‌شود و "اخبار" ممکن است یک ویدیو ارائه داده شده توسط یک محقق، در مورد بیومکانیک یک ورزش یا فعالیت خاص باشد.


وب‌سایت‌های مرتبط با کتاب‌های درسی

هنگامی که یک کتاب درسی بیومکانیک را میخرید، ممکن است به شما یک کد اختصاص داده شود (یا بتوانید با پرداخت یک مبلغ کم به آن دسترسی داشته باشید) که به شما دسترسی به یک وب‌سایتِ تکمیلیِ کتاب درسی را می‌دهد. این وب‌سایت توسط ناشر نگه‌داری می‌شود. دستورالعمل‌های ارائه شده با کتاب را دنبال کنید تا به وب‌سایت دسترسی پیدا کنید.
بیشترین وب‌سایت‌های کتاب‌های درسی، معمولاً شامل پاسخ‌های تمام سوالات در آخر هر فصل (و برخی از آنها راهنمای مرحله به مرحله برای پاسخ صحیح را نشان می‌دهند)، آزمون‌های اضافی و لینک‌ها به منابع آنلاین برای ارائه اطلاعات بیشتر در مورد موضوعات مطرح شده در کتاب درسی هستن. از این وب‌سایتها بهره ببرید!
همچنین در برخی از وب‌سایت‌های کتاب درسی، دسترسی به فیلم‌های ضبط شده از ورزش‌ها و فعالیت‌های مختلف ممکن است. ویرایش‌های اخیر اکثر کتاب‌های درسی، دسترسی به یک نرم‌افزار آسان برای انجام یک تحلیل بیومکانیک، به همراه فیلم‌های ضبط شده، را فراهم می‌کنند.

Topend Sports
www.topendsports.com
این وب‌سایت خود را "منبع علم + ورزش" می‌نامد. روی تَب Science در صفحه اصلی کلیک کنید و به لیستی از جنبه‌های مختلف علم ورزشی، از جمله بیومکانیک، هدایت می‌شوید.
منوی Biomechanics، انواع مختلفی از گزینه‌ها را ارائه می‌دهد، از جمله فیزیک ورزش و، گزینه مورد علاقه من، Sport Specific ویژه ورزش. گزینه‌های موجود در صفحه Sport Specific، حقایق جالبی مرتبط با ورزش‌های مختلف را ارائه می‌دهد، همچنین مروری از برخی از تکنیک‌های اساسی جمع‌آوری داده‌ها (شامل چگونگی محاسبه زوایای مفصل، از ویدئوی روی تلویزیونتون، با استفاده از خودکار و ورق‌های پلاستیک) را ارائه می‌دهد.

Dr. Mike Marshall’s Pitching Coach Services
www.drmikemarshall.com
مایک مارشال زندگی حرفه ای برجسته ای به عنوان یک پیچردر لیگ‌های اصلی بیسبال داشت، که در سال ۱۹۷۴ جایزه Cy Young را به عنوان بهترین پیچ‌زن برنده شد.
در حالی که هنوز در لیگ‌های اصلی بازی می‌کرد، دکتر مارشال مطالعات خود را در علوم ورزشی پیگیری کرد و در سال ۱۹۷۸ دکترای خود را در زمینه بیومکانیک دریافت کرد. یک پیچرِ استثنایی با مدرکی پیشرفته، یک ترکیب بسیار منحصر به فرد است.
زندگی حرفه‌ای دکتر مارشال بارها توسط آسیب‌های بازو متوقف شد. او با استفاده از دوربین‌های سرعت بالا، حرکت پرتاب خود و دیگر پیچرها را ضبط و تحلیل کرده و می‌توانید این ویدئوها را به صورت کُند تماشا کنید. در طول حرکت پیچینگ، بازو به وضعیت‌های بسیار انحصاری می‌رود که استرس بالایی در عضلات، رباط‌ها، تاندونها و استخوان‌ها ایجاد می‌کند. به دلیل تکرار مکرر و با شدت بالای این حرکت توسط پیچرها، تمام این ساختارها، در معرض آسیب هستند.
این سایت همچنین توضیح می‌دهد که دکتر مارشال چگونه از دانش خود در زمینه بیومکانیک استفاده کرده است تا یک سبکِ جایگزینِ پرتاب ارائه دهد که در این سایت توضیح داده شده است. تکنیک مارشال برای این است که به یک پیچر امکان دهد که همانند حرکت پرتاب سنتی، بدون اعمال استرس مشابه بر روی بدن را اجرا کند. می‌توانید فیلم های ضبط‌ شده سرعت بالای پرتاب‌های سنتی و جایگزین را مقایسه کنید.
اگرچه هیچ پیچری با استفاده از روش او به لیگ‌های اصلی نرسیده‌است (دکتر مارشال، بخشی از آن را به خاطرِ عدم تمایل سنتی‌گرایان به قبول تکنیک متفاوت او می‌گذارد)، این سایت حداقل یک مثال بسیار تفکر برانگیز از اینکه چگونه بیومکانیک می‌تواند برای پیشنهاد روش‌های ایمن‌تر برای اجرای ورزش در سطح بالا مورد استفاده قرار گیرد، هست.

Waterloo’s Dr. Spine, Stuart McGill 
http://www.youtube.com/watch?v=033ogPH6NNE
درد پایین-کمری یک مشکل متداول در بین افراد فعال و غیرفعال است. تکنیک‌های"ایمن" برای بلند کردن و تمرینات برای سلامت کمر برای مدت زیادی پیشنهاد شده اند، اما شیوع مشکلات پایین-کمری در بین افراد همه گروه‌های سنی بالاست.
دکتر استوارت مک‌گیل و همکارانش برای ۳۰ سال به بیومکانیک پشت مطالعه کرده‌اند. تحقیقات آن‌ها به توضیح بیشتری از آناتومی عصبی، عضلانی و اسکلتی پشتِ پیچیده و حیرت انگیزِ انسان پرداخته‌است. علاوه بر این، دکتر مک‌گیل، بیومکانیک اکثر تمرینات و تکنیک‌های بلند کردن را که برای سلامتی کمر توصیه می‌شود، تحلیل کرده‌اند. این مطالعات شامل اندازه‌گیری فعالیت عضلانی و الگوهای به کارگیری، با استفاده از EMG و محاسبه استرس در ساختارهای معمولاً آسیب‌پذیرِ پشت می‌باشند. این تحقیقات بسیاری از ایده‌های سنتی در مورد سلامت پایین-کمر، تمرین و تکنیک‌های بلند کردن ایمن را به چالش کشیده اند.
دکتر مک‌گیل یکی از اولین افرادی بود که توصیه کرد هدف تمرینات پایین-کمر باید بهبود استحکام پشت باشد، به جای انعطاف‌پذیری (که اکنون به طور معمول به عنوان استحکام مرکزی اشاره می‌شود). در این مصاحبه چهار دقیقه‌ای، دکتر مک‌گیل مشکلات بیومکانیکی برخی از تمرینات پشت سنتی (شامل کرانچ استاندارد و بشین-و-پاشو، که در واقع ممکن است درد پایین-کمر ایجاد کنند) را بیان می‌کند. مهمتر از این، او جایگزین‌هایی را پیشنهاد می‌دهد که از نظر بیومکانیکی قابل قبول‌تر هستند. ویدئو شامل نمایش‌های کوتاهی از تمرینات جایگزین است، به همراه توضیح اینکه چرا بهتر هستند.

Skeletal Bio Lab
www.fas.harvard.edu/~skeleton
دکتر Daniel E. Lieberman، سرپرست Skeletal Bio Lab است که تکامل و عملکرد سیستم عضلانی-اسکلتی را مورد بررسی قرار می‌دهد. این آزمایشگاه جزو دانشکده زیستِ تکاملی انسانیِ دانشگاه هاروارد است، که در آن، گروهی از محققان و مدرسان، به سوال "چرا انسان‌ها همانطوری هستند که هستند؟" علاقه‌مند هستند.
از بین لینک‌های متعددی که از صفحه اصلی Skeletal Bio Lab در دسترس است، مورد موردعلاقه من، دویدن پابرهنه Barefoot Running (www.barefootrunning.fas.harvard.edu) است. این سایت یک دیدگاه کامل از بیومکانیک، همانطور که نام لینک نشان می‌دهد، دویدن بدون کفش را ارائه می‌دهد. این سایت توضیح می‌دهد و با ویدیوهای فوق‌العادهِ کند نشان میدهد که چگونه دویدن با کفش بیومکانیک، پا و اندام تحتانی را نسبت به دویدن بدون کفش تغییر می‌دهد. انسان‌ها میلیون‌ها سال است که دویده‌اند، به مدت بیشتر از زمانی که کفش دویدن در دسترس بوده‌، و گروه لیبرمن توصیه می‌کند که انسان‌های اولیه، بدون کفش، به طور متفاوتی از انسان‌های مدرن میدویدند.

Biomch-L
http://biomch-l.isbweb.org/forum.php
این سایت یک گروه بحث می‌باشد که تحت حمایتِ جامعه بین‌المللی بیومکانیک فعالیت می‌کند. شرکت‌کنندگان شامل پزشکان، محققان، مربیان و دانشجویان هستند. پست‌ها از افرادی می‌آیند که سوالات مطرح می‌کنند، به دنبال مشاوره می‌گردند، یا یک موضوع را برای بحث ارائه می‌دهند. برخی از پست‌ها، فرصت‌های شغلی یا فرصت‌های تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد را لیست می‌کنند که نیازمندی‌های مورد نیاز را نشان می‌دهند. این یک منبع مناسب برای دانشجویانی است که به آماده‌سازی برای یک آینده کاری در بیومکانیک فکر میکنند.
قبل از ارسال پست در این سایت، ابتدا یک جستجوی پیشزمینه ای انجام دهید. به اطلاعاتی که در رابطه با سوال پیدا کرده‌اید رجوع کنید و سپس توضیح دهید که چرا این اطلاعات ناقص است و به پرسش شما منجر می‌شود. فقط مشکلاتِ کلاس رو پست نکنید و درخواست کمک نکنید - Biomch-L یه دسترسی جهانی به "ساعات اداری"  نخبگان نیست!
یکی از موضوعات مورد علاقه من در Biomch-L (در دسترس، از قسمت آرشیوها) رویِ عدالتِ اجازه دادن به افرادی دارای اندام‌های پروتزی برای شرکت در مسابقات با اونایی که نقص-عضو نداشتن، متمرکز بود. این بحث، مسائل مرتبط با بیومکانیک، فیزیولوژی و اخلاقِ اجازه دادنِ این مسابقات مختلط را مطرح کرد.

American Society of Biomechanics
www.asbweb.org
انجمن امریکایی بیومکانیک (ASB) یک گروه حرفه‌ای است که در سال ۱۹۷۷ تأسیس شد تا رشد تحقیقات و آموزش در زمینه بیومکانیک را ترویج کند. این انجمن شامل بیومکانیست هایی است که در زمینه‌های مختلفی فعالیت می‌کنند، از جمله علوم ورزشی و تربیت بدنی، زیست‌شناسی، ارتوپدی و مهندسی.
ASB هر سال یک اجلاس سالانه برگزار می‌کند که فرصتی برای بیومکانیست های از مناطق مختلف است تا با همدیگر ایده‌ها را به اشتراک بگذارند. اگر روی لینک بایگانی کنفرانس Conference Archives کلیک کنید، می‌توانید به صدها پروژه تحقیقاتی مختلفی که از سال ۱۹۹۹ در جلسات سالانه برگزار شده‌اند دسترسی پیدا کنید. این پروژه‌ها به صورت خلاصه‌های دو صفحه‌ای یا مروری از پروژه‌ها در دسترس هستند. بایگانی‌ها، یک روش ساده برای دیدن این است که چگونه بیومکانیک برای پاسخ دادن به سوالات از منابع مختلف، از ورزش تا پیری و تا تکامل استفاده می‌شود.
یکی از جالب‌ترین (و محبوب‌ترین) لینک‌های سایت ASB ویدیوی ماه Video of the Month است. اگرچه این سایت هر ماه به روز نمی‌شود، اما مجموعه ویدیوها شامل گربه‌ها، انسان‌ها، سوسک‌ها، گکوها و ربات‌ها است که اصول بیومکانیک را از طریق انواع مختلف فعالیت‌ها نشان می‌دهند. ویدیوها سرگرم‌کننده هستند، حتی برای یک غیربیومکانیست.
منبع ارزشمند دیگری صفحه دانشجویان Students است که لینک‌های اضافی به برنامه‌های کارشناسی ارشد در بیومکانیک و برخی لینک‌ها به کلاس‌های بیومکانیک را شامل می‌شود.
بیشتر از سایت برای غیر-اعضا باز است، اما شما می‌توانید برای عضویت در ASB درخواست دهید. اگر در خارج از ایالات متحده زندگی می‌کنید، می‌توانید لینک‌هایی به جوامع بیومکانیک در سایر کشورها و مناطق پیدا کنید. سایت ASB همچنین به سایر گروه‌های حرفه‌ای مانند جامعه بین‌المللی بیومکانیک و جامعه بین‌المللی بیومکانیک در ورزش لینک دارد.
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد